Effie je središnja marketinško-poslovna inicijativa u Hrvatskoj i svijetu i nagrada koja promiče nezaobilaznu povezanost između marketinških aktivnosti i tržišnih rezultata, a Effiejev žiri čine neki od najboljih i najiskusnijih marketinških stručnjaka u Hrvatskoj. Jedna od njih je i Nataša Krezić (Rukovoditeljica marketinga, REWE GROUP Hrvatska), koja je svoje uvide sa žiriranja podijelila sa svojom publikom na LinkedInu, a mi ih prenosimo ovdje.
Autorica teksta: Nataša Krezić
Dvije sam godine za redom imala priliku i čast sudjelovati u odabiru najefikasnijih radova hrvatske komunikacijske industrije, i to kao članica žirija EFFIE Awards Croatia. Prve godine samo prvog, a druge godine i prvog i drugog kruga žiriranja (zvuči kao Dante, ali nije).
Iznenadilo me je što su me mnogi pitali – zašto. Najčešće ih je morilo kako pronaći vremena u ionako stisnutom rasporedu i zašto odvojiti to vrijeme za nešto od čega nemaš naoko nikakve “opipljive” koristi.
Time is relative; its only worth depends upon what we do as it is passing. – Albert Einstein
E pa, da krenemo od prvog pitanja: pitanje vremena i vidimo zašto… Barem iz moje perspektive. Prvo i osnovno, za žiriranje, i to oba kruga, trebat će vam u totalu samo 2 radna dana – ni manje ni više. Ako vam se to čini puno, samo ću vam reći da čovjek u prosjeku potroši 20tak minuta dnevno ili 5 dana godišnje tražeći što gledati po Netflixu. Stoga ne vidim razloga da 2 od tih 5 dana, koje ćete ionako “potrošiti” (ne nužno na payTV), uložite u sebe i nešto zanimljivije i svrsishodnije.
Što se tiče drugog pitanja, a to je pitanje koristi ili benefit (po domaću) mogu pričati o tome što je žiriranje, dvije godine za redom, meni donijelo i zašto bih ga preporučila svima.
Poznanstvo
Druženje, razmjena znanja i iskustava, ilitiga networking, očiti je razlog zašto sudjelovati u nečem poput žiriranja. Poznanstva mogu biti osobito korisna onome tko je “zapeo” u istoj djelatnosti dugo te ima problem upoznati kolege van svog uobičajenog kruga.
EFFIE žiri kojeg čini više desetaka vrhunskih profesionalca sa strane agencija, medija i oglašivača s različitim iskustvom i praksom (strateško, upravljačko, kreativno, istraživačko…) u različitim djelatnostima (financije, retail, agencije, telekomi…), idealna je prilika za upoznavanje s nečim novim i iskorak van okvira.
Every person you meet and everything you do in life is an opportunity to learn something. – Tom Clancya
Iskustvo
Budući EFFIE žiri čine profesionalci, najbolji od najboljih u industriji, idealna je to prilika da u krugu najboljih podijelite svoja iskustva, ali i doznate podosta o tome kako i što drugi rade.
EFFIE ima odličnu praksu, a to je da prije samog žiriranja dobijete upute, ali i istraživanja te podatke o tržištu i industrijama koji vam mogu pomoći prilikom čitanja i ocjenjivanja radova.
Činjenica da ćete imati uvid u najbolje kreativne radove prethodne godine, za mene je dovoljan razlog da odvojim par dana svog vremena i u društvu najboljih budem popu post, jer to silno volim.
Samosvijest
Sve navedeno čini čuda za vaše JA. Svakom godi čuti da je creme de la creme, a ako ste dovoljno samokritični i hrabri, da u svemu naučite nešto o sebi, žiriranje možete iskoristi kao priliku da sebe usporedite s kolegama i vidite gdje ste.
Ljudi koji vole i žive za svoju profesiju, nerijetko nemaju vremena za išta drugo. Marketeri zabavljeni promocijom brenda za koji rade najlošije vode osobni brend.
Prvi korak prema svom pozicioniranju je svijest o vlastitoj vrijednosti. Sljedeći korak je želja da se po tom pitanju nešto i napravi.
Koji je vaš sljedeći korak?!
Za one koji vole znati više: